lauantai 3. joulukuuta 2011

How


.. can you know, you can't write if you've never wrote a single book?
How can you know, you're not a painter if you've never even tried?

...

Mistä tietää pitääkö jostain asiasta, jos ei koskaan kokeile?
En mä voi sanoa, etten osaa/halua vaikkapa tanssia balettia koska en oo ikinä koittanut.

Miten mä voin löytää unelmani, jos en tiedä mistä pidän? Miten voin tietää, mistä pidän, jos en koskaan tee mitään? Jos mä teen vaan samoja asioita päivästä toiseen? Syön samaa safkaa, teen samat 'työt', liikun sadan neliömetrin kokoisella alueella lähtemättä kertaakaan toteamaan, et maailmassa on hitosti muutakin, kun nää neljä seinää.

Ei kukaan tiennyt maapallon olevan pyöreä, ennenkuin joku todisti, näytti sen, osoitti konkreettiseksi. Miten mä voin 'tietää' paremmasta paikasta, jos mä en edes mene kokeilemaan? En mä voi tietää jotain, vain kokemalla asia päässäni (aka miettimällä)..

It's all about facing your fears, finding the truth..

Harmi vaan et tää on niin paljon helpompaa. moro.

4 kommenttia:

  1. No ei.

    Paras on vaan tiedostaa, ettei ne hermoradat eti uusia reittejä ellei sen eteen oikeesti tee jotain. Staattinen tila on kaikista luonnollisin - miks muuten kaikki pyrkis tasapainoon.. Näin se on ihmismielenkin kannalta, syntyy rutiineja ja ajatuslooppeja joista on helvetin vaikee päästä pois jos asiaa ei tajua, nimenomaan sen takia, et ne hermoradat mitä eniten käytetään, myös vahvistuu eniten, ja täten niitten muuttaminen tulee vaikeemmaks ja vaikeemmaks..

    pitää vaan katkasta kierre. tehä jotain uutta joka päivä. kokeilla asioita ennakkoluulottomasti. Miten monta kertaa mä oon sisällä istuessani kelannu, et hitto tuol ulkona on kylmä ja pimeetä ja pelottavaa, mut loppujenlopuks sinne mentyäni, mä ihmettelen miten saatoin kuvitella noi tyhmiä juttuja - pelot tekee asioista aina 3444433 kertaa pahempia.

    -

    ja miten monta kertaa mä oon johonkin lähdettyäni tajunnut, miten suljettuna mä oon oman mieleni luomaan vankilaan, miten kaunista ja monimuotosta ja upeeta ja mahdollisuuksia täynnä elämä ja maailma on.. paljon helpompi vaan sulkeutua omaan pieneen koloonsa, ja toitotella itelleen ettei edes kannata yrittää..

    VastaaPoista
  2. Sama juttu muuten fuudeissa.. kokeilee vaan ihan sikana kaikkia eri vaihtoehtoja, ja loppujenlopuks löytää sen parhaan, ne mistä oikeesti pitää/kokee hyötyä jää. kaikki muu turha menee pois.

    ja sama (laatuajattelu) vaikka ihmissuhteissa.. ennakkoluulottomasti tutustuu kehen tahansa, ajan myötä piiri muokkautuu just henkilölle itselleen optimaalisimmaks, edes ilman mitään yrittämistä.

    ja se mistä haluu elämänsä koostaa.. omia unelmiaan ei voi löytää MIETTIMÄLLÄ, et pitäisinköhän tästä tai tosta, vaan ne asiat pitää KOKEA. Kokeilemisen voi aloittaa kuuntelemalla sitä sisimpäänsä, mikä asia sua saattaa just nyt vetää puoleensa? Ja ennakkoluulottomasti, ilman AJATUSTA(=pelkoa), toteuttaa sen..

    VastaaPoista
  3. Also - oon napannut itseni monta kertaa ajattelemasta, et tapahtuispa nyt jotain. Et joku ULKOPUOLINEN tulis, ja muuttais mun aivosynapseja (sori, en saa millään päähäni tota termiä, seon mulla aina hukassa) et vaan TAPAHTUIS jotain erillaista. mut se joka sen muutoksen tekee on minä itse. ei kukaan mua täältä tuu hakemaan. ei saakeli.

    VastaaPoista
  4. Hyvää kanavointia! =) Allekirjoitan! Parasta ja tapahtumarikasta viikkoo <3

    VastaaPoista